Autor: 021.rs/foto: Dragan Perišić

Novi Sad
27.10.2016.
12:30 > 10:19
Proteklog vikenda učestala su pitanja zašto je vojna parada u Novom Sadu održana u subotu, dan ranije od dana kada je obeležavana 72. godišnjica oslobođenja Novog Sada u Drugom svetskom ratu.
  • Zamena teza

    31.10.2016 10:00
    znaci
    Kako su ga oslobodili kada su nedelju dana pret oga okupacione snage napustile grad? Valjda je to dan ulaska partizanskih jedinica u Novi Sad!
  • Samuel

    30.10.2016 12:37
    6 aprila 1941
    je doslo oslobodjenje od jugoslovenske okupacije i uspostavljanje hiljadugodisnjeg pravnog poretka republike Madjarske.
  • nsnsss

    29.10.2016 15:36
    Ne, nećete nas uništiti! Neka nas je i jedna trećina i neka dve trećine znaju za Sv. Stefana, slave ga, za Božić pucaju, peku volove i burad napunjenu barutom u vazduh bacaju... A mi, nas trećina poštovaćemo komšije, mislim da ih ima 18 nacija, znaćemo njihove običaje i poštovanje, poštovanje.... I govorićemo "Mir božiji..."
  • ovdasnji vojvodjanin

    28.10.2016 23:30
    novi sad jos nije oslobodjen-pod okupacijom je od 1918 !
  • Grgolj

    28.10.2016 22:38
    ''Učiteljice, Novi Sad su oslobodili Draža i Nedić.''
    ''Sedi! Pet!''
  • Limanac od Početka

    28.10.2016 22:09
    Generacije
    Paaa, trebaće tim "Novosađanima", jedno dve generacije da to SKONTAJU :)
  • Neko iz mase

    28.10.2016 20:50
    Trla baba lan...
    @ Adamovićevo naselje
    Da, mora da si mene sreo u gradskom jer ja namerno uvek sednem dalje od prozora... a zašto? E zato jer kad mi takvi pametnjakovići kao ti sednu do prozora mogu da pobegnem od njih daleko lakše a ti bi da mi prosipaš pamet za koju misliš da imaš...
  • Marija

    28.10.2016 20:46
    Novosadjani?
    Ovim ljudima, koiji su se juče doselili u Novi Sad, istorija grada počinje tek od tada....
  • MonteDushano

    28.10.2016 13:52
    Pa, kako bi mogli znati Bosanci i Kosovari?
  • DZ D

    28.10.2016 09:48
    IQ
    Ljudi ne znaju,jer oni koji su znali poumirali su. Ove nove generacije ciji roditelji takodje ne znaju...(Cast retkim izuzetcima) ne citaju ni lektiru,nista ih ne interesuje nista ne uce , sem botoksa u usnama,noktiju kao kandzi i osisanih glava kao mafijasi.Svi lice jedni na druge kao nekada kinezi u istim uniformama.
    Ljude su pritisle brige i nemastina a vi brinete o pomenutj temi.
    Testirajte osnovce i srednjoskilce da vidite sta ZNAJU !!!!!!Ne bojte se rezultata i ne lazirajte!!!
  • nss

    28.10.2016 09:28
    nss
    ne zna ni vlast pa sto bi znali ovi sto su se doselili
  • Alerch Schroeder

    28.10.2016 09:12
    @Bulevar
    @Belevar... Ako dobro poznajes istoriju Novog Sada treba da znas i njegova predhodna imena, isto tako treba da znas i kada je on dobio stvarno status Slobodnog Grada, a to se desilo mnogo pre nego sto je 23.10.1944. oslobodjen od nacista... I isto tako moras da znas da svi sadasnji stanovnici koji zive u Novom Sadu su dosli od nekud, da li pre 300 ili pre 200 ili pre 100 ili pre 10 godina...
  • Terješkova

    28.10.2016 07:47
    @Orwell Vegan
    Orwelle, Orwelle triput bravo za komentar!!!
  • VladaN

    27.10.2016 21:42
    @Rodjen dobar
    Rodjen pogrešno? Nemojte samo o vaspitanju i manjini. Ovde se radi o vašem shvatanju (ne)vaspitanja, a manjina se svodi pod "došli divlji, isterali pitome".
  • nezačuđena

    27.10.2016 20:14
    @Bulevar
    Pa ovo istraživanje pokazuje da malo ljudi zna bivše ime najvećeg novosadskog bulevara...kakvom to četkom su im ribali mozak?

    Nisi ukapirao. Ovo istraživanje pokazuje da je dve trećine ljudi došlo u NS nakon što je promenjeno ime bulevara. Dve trećine "novosađana" nisu novosađani - To je suština priče i istina koja je isplivala na videlo. Novsađani su još kao deca u školi naučili vrlo dobro kada je dan oslobođenja, i pamte.
  • Requiem

    27.10.2016 20:06
    Panta rei
    https://youtu.be/1cKoVMLrzco

    Kad god prođem ulicom sa tvojim imenom
    pomislim na onu pesmu...
    Već je godinama ne pevam,
    stari refren nikom ne treba.

    A ljudi pesme kratko pamte, Komandante...

    Ostaće u knjigama i priča o nama:
    Balkan krajem jednog veka.
    Svako pleme crta granicu.
    Svi bi hteli svoju stranicu...

    Tope se snovi kao sante, ej Komandante...

    Na barikadama su opet zastave,
    svet ide k'o na praznike.
    I decu izvode s jutarnje nastave
    da vide gladne radnike...

    A gde smo mi, naivni,
    što smo se dizali na "Hej Sloveni"?
    Kao da smo uz tu priču izmišljeni...

    Vremena su nezgodna za momka kao ja
    koji gleda svoja posla...
    Nisam lutak da me naviju.
    Imam samo Jugoslaviju...

    Sve druge baklje bez mene plamte, e Komandante...


    I svi su tu da dobiju na toj lutriji...
    Na barikadama su uvek najbrži,
    al' nikad i najmudriji.

    A gde smo mi, naivni,
    što smo se dizali na "Hej Sloveni"?
    Kao da smo uz tu priču izmišljeni...

    I prevareni...

    I kad god prođem ulicom sa tvojim imenom
    pomislim na panta rei...
    Baciće se, tako, neki lik
    kamenom i na tvoj spomenik.

    Jer sve se menja, i sve teče... Čoveče.
  • vratite ime

    27.10.2016 19:25
    po bulebaru neka se vrati naziv bulevara ako je oslobodjenje bilo 23 ok nek abude tako ko sagradi nove builevare neka ih naziva poo drugim imenima . Uostalom jos nismo oslobodjeni .



    danas na groblju neki drze daću . porodica je oko groba cela smao dva decaka oko 8 godina sede na klupi ui gledju u mobilne asvaki u svoj . Upecatljiva slika nezainteresovane generacije zombija.
    Slika iz ambulante. Otac i mati doveli cerku od oko 8do10 god . Otac joj govori. Moras da se bavis malo sportom da ti se telo lepo oblikuje da imas drzanje. Ne mozes po ceo dan da sedis za kompjuterom . Ako tako nastavis sa 15 godina ce ti du.e srasti sa stolicom .
    Pomislih
    eto i moje dijagnoze .
  • "E komandante"

    27.10.2016 18:52
    A da ih tek pitate sta znaci titula "grad heroj", bili bi totalno resetovani.
    Elementaran nedostatak opste kulture (za ove sto im nije jasno "sta ce im to")
    Olako se pregazila slavna partizanska proslost, iako sve sto imamo od infrastrukture dugujemo komunistima. To je jos jedino ostalo, jer su fabrike opljackali. Mada ni to necemo jos dugo imati jer se je odrzava. Ovi "cetnici-monarhisti-patriote" znaju samo da trpaju u dzepove, opsti interes i javno dobro su im nepoznati pojmovi. Kada mi neki cetnik obezbedi zivot dostojan coveka u 21.veku, onda cu mu skinuti kapu. Do tada - njihovim (turskim) jezikom: sikter!
  • bane

    27.10.2016 17:57
    ...
    Verovatno ti koji ne znaju u stvari cekaju kao i ja da se nas lepi Novi Sad zapravo OSLOBODI!!!
  • Bulevar

    27.10.2016 17:40
    Bulevar
    Pa ovo istraživanje pokazuje da malo ljudi zna bivše ime najvećeg novosadskog bulevara...kakvom to četkom su im ribali mozak?
  • Realno

    27.10.2016 17:40
    Bar polovina Novosađana čeka da im se oslobodi grad.
  • Novosadista

    27.10.2016 17:21
    PROCENAT
    Znaci da toliko procentualno ima Novosadjana.
  • istoricar

    27.10.2016 17:10
    1.februar1749.
    Novi Sad je postap slobodan grad 1.februara 1749.godine.Placeno je Mariji Tereziji 80.000 forinti.To su sakupili gradjani Novog Sada.Tada je bilo nesto manje od 5.000 stanovnika.I to je dan grada.
  • Marko

    27.10.2016 17:09
    Čime se vi bavite... Vau evo potrudiću se da zapamtimovaj datum sledeći put kad mi neko bude tražio preporuke za zapošljenje. Možda i da stavim u CV da znam kad je Novi Sad oslobođen. Može li neko tačno da mi objasni zašto je osoba koja zna taj datum bolja od nekoga ko ne zna i dokaže zašto je bolja? Ozbiljno pitam. Evo izvolite.
  • Lexv

    27.10.2016 16:40
    sta je tu katastrofa?
    Odmah da se razumemo: antifasista sam. Ali zaista ne smatram da je nesto strasno sto ne znam kad je Novi Sad oslobodjen u 2. svetskom ratu. Koga jos to briga? Bitno da je oslobodjen zar ne? A pamtiti datume mislim da je besmisleno. Dovoljno je da se zna godina ili bar priblizno godina. Ne budite cepidlake. Ima znatno vaznijih stvari koje treba da se pamte.
  • DR

    27.10.2016 16:37
    Novosadjani
    Neverovatno , uzda se u kulturu i znanje i time se dici a po komentarima se vidi gde je kultura a i znanje ...E moj Novi Sade , moj najlepsi grade , da ti nema stare slave o kulturi i obrazovanju , odavno bi te sahranili ovi sto se ponose svojom kulturom i obrazovanjem ! Mada sva sreca je i to da se za svoj grad bore samo ovako iza slova , kulturom i obrazovanjem na drustvenim mrezama i portalima ! Pa ispod casti im je izaci na ulicu i uraditi nesto za svoj grad , cak je i smece lakse baciti sa terase nego odneti do kontejnera ....Dragi moji rodjeni ......
  • mama

    27.10.2016 16:33
    Normalno bi bilo da se taj datum pojavljuje u nazivima ulica, škola aili nekih drugih institucija ali u ovoj zemlji i ono što je nekad bilo nornalno više ne postoji: požurili su da preimenuju bulevar, izbrisali 23 oktobar iz naziva skola. Bitni su oni istorijski datumu koji mogu da posluže za prepucavanje po političkoj liniji.
    Nisu krivi ljudi koji nisu znali taj datum, ni dođoši odavde ili odande, ni činjenica da je grad narastao poslednjih decenija, nego je to neviđena blamaža onih koji su na vlasti.
  • NSrdjan

    27.10.2016 16:19
    Dok se pametan svet razvija i gradi bolje drustvo, mi se bavimo datumima, istorijom, cetnicima, partizanima,.... Sutra ce neko otvoriti pitanje i u koliko sati je grad oslobodjen.
  • negativna selekcija

    27.10.2016 14:58
    Mladi su neobrazovani a što se tiče naše istorije i sluđeni. Prekrajamo istoriju kako se kome ćefne i evo rezultat.
    Na to pitanje ne bi znale, u visokom procentu da odgovore ni odbornici u Gradskoj skupštini..
    Sprovedite neko istraživanje među odbornicima i poslanicima APV i videčete da iz opšteg obrazovanja vrlo malo znaju.
  • czar

    27.10.2016 14:47
    Ovi trenutni na vlasti nemaju
    Nikakvu vezu sa kraljem i sa cetnicima. Samo su od svog tate Slobe dobili instrukcije da osnuju svoje stranke i da se pozovu na to. Seselj je bio Miloseviceva leva ruka ili noga. Ako to ljudima nije jasno onda ha ha ha sa vama.
  • Adamovićevo naselje

    27.10.2016 14:38
    da je to jednino sto ne znaju
    ne bi bilo toliko strasno. A to sto 80% sugradjana ne cisti govna za svojim voljenim psima, ostavlja otpad pored kontejnera, slika na zgradama murale ubijenim narko dilerima...Sto vecina nece da ustane starijim osobama ili trudnicama u autobusu, sto u istim tim autobusima sednu na najblize sediste a ono do prozora ostave slobodno i nemaju nameru da se sklone da tu neko sedne dok ih eksplicitno ne priupita....Ma kome je to jos bitno! Bitnije je poznavanje istorije.
  • @nervirac

    27.10.2016 14:25
    Nije tebi lako u zivotu, nerviras se, mrzis i stalno visis na internetu.
  • Orwell Vegan

    27.10.2016 14:22
    Ivo Lola
    Evo ja znam kada su fasisti ubili Ivu Lolu Ribara, ali od toga nemam bas nikakve vajde. Po komentarima vidim da je salonski fasizam opstao u raznim varijantama, kao i komunizam. Predlazem vam da napravite konkurs za spomenik 'Pravom Novosadjaninu', voleo bih videti kako taj treba da izgleda. Verovatno bi imao nos do neba, a noge u smecu.
  • Jo

    27.10.2016 14:07
    Ima se može se
    Pa ne znam šta ste očekivali.Zato je neko stukao grdne pare na farbanje tenkova i brodova da bi privukao bulumentu " patrijota " koji su prešli put od ortodoksnih četnika i ljubitelja kralja i otaždbine do evropejaca i oslobodilaca koji su se paradirali po keju dan ranije nego što treba.Ali zato kad bi pitao te iste stanovnike šta je 13 jul ili kad je kočićev zbor bio bi duplo veći procenat onih koji znaju.Da ne pišem o tome da li je mali jakov kakio i piškio,ili šta danas rade deca srpske majke i ko su im danas verenici i verenice,ko je kome pokazao onu stvar na snimanju 80% džamahirije bi izdeklamovalo napamet sve što vas zanima.
  • Jelena

    27.10.2016 14:07
    Dođoši
    Možda su neki od nas i došli bez igde ičega, bežeći da sačuvaju glavu, ali zar stvarno mislite da smo svi došli neobrazovani i iz šume. Sram vas bilo.
  • rođen dobar

    27.10.2016 13:54
    Mislim da su pitali ekipu od ~20 redovnih 021.rs komentatora da bi procenat bio 100%. Ali malo sutra. Okupljaju se ovde ekstremisti i složno komentarišu i mrze "dođoše". Kao neki laloški Stormfront. Sva sreća pa ste teška manjina, inače bi Novi Sad bio najgori grad na svetu. Vi "vejveđani" ste grdni ekstremisti i šovinisti, nisu vas majke lepo vaspitale.
  • nervirach

    27.10.2016 13:37
    Zato sto ne gledaju da je ovo i njihov grad. Zato ga i ruse. A imaju i rezervnu drzavu. Jebe im se za Novi Sad koji ih hrani. Pljuju po njemu a niko ne bira drugo mesto. A pri tome su kao lopatom ubaceni po drzavnim sluzbama. Jadni i nezasticen, da,da,
  • nesonja

    27.10.2016 13:27
    Bulevar
    Dok se Bulevar zvao Bulevar 23.oktobra svi su znali zašto se tako zove. Neko prepravlja istoriju a motive ćemo verovatno poslednji saznati. Ista priča je i sa Danom Evrope - 9. majom. Ne gospodo, 9 maj je Dan pobede nad fašizmom.
  • Čitalac

    27.10.2016 13:26
    novi sad je sa 150 hiljada porastao na 400 hiljada stanovnika, zato 2 trećine nam pojma o novom sadu
  • Frodo

    27.10.2016 13:13
    Pitanje
    Veliko je pitanje koje odgovarao na pitanja, i ko se smatra Novosadjaninom...?
  • Partizan

    27.10.2016 13:10
    Pa neki taj datum ni ne doživljavaju kao oslobođenje... Prekrajaju istoriju kako im se ćefne i decu u školama uče da su bila dva oslobodilačka pokreta, ali da je jedan izgubio. Cmon!
  • Perica

    27.10.2016 13:07
    #####
    Oslobađanje od Fašista još traje!?Ko kanda!
  • маркеђани

    27.10.2016 13:06
    Питајте те где су рођени, јер сумњам да су рођен овде... Такве реално и не интересује историја града где живе.
  • VladaN

    27.10.2016 13:05
    Od te dve trećine...
    ....bar dve trećine nisu novosađani pa makar živeli ovde.
  • Lotre

    27.10.2016 13:00
    Pogresan naslov
    Trebalo bi da stoji : Dve trecine stanovnika Novog Sada itd....
    Pravi novosadjani znaju kada im je grad oslobodjen. To je ta trecina koju navodite.
    Ono ostalo su dodjosi, skrnavitelji i unistavaci.

    ps
    'Ajmo G, dao sam ti slagvort :D
  • prigradski

    27.10.2016 13:00
    ucenjak
    Zivim u prigradskom naselju, i kao i vecina ljudi u selu, znam kada je moje selo oslobodjeno od fasizma. Jer tada obicno bude neka manifestacija, o kojoj se u selu prica, kao i o svemu sta se u selu desava. I to se ponavlja svake godine. Pitam se koliko novosadjana zna datum oslobodjenja nekog drugog mesta, kad ne znaju ni kada je NS oslobodjen? Tako da, izbacite prigradska naselja iz statistike, da vam je ne kvare.
  • mrk

    27.10.2016 13:00
    2/3 su slicni dragani jove torbici...
  • Maja

    27.10.2016 12:55
    To su svi oni koji su se doselili i doneli svoje obicaje datume pecene volove i gaze sve sto ne razumeju i ne mogu i nece da nauce da postuju
  • Marko

    27.10.2016 12:43
    Bulevarci znaju
    Fleke su vadili oni stariji od 45 godina ne zato što su visokoobrazovani i ljubitelji lokalne istorije, već zato što se Bulevar oslobođenja koji je decenijama bio "glavna" novosadska ulica nekada zvao Bulevar 23. oktobra i to su ljudi upamtili. Šteta što je 1991. taj naziv promenjen, to je bila najpraktičnija i najjednostavnija lekcija iz istorije: glavna ulica u gradu naglašava datum oslobođenja grada.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna